Een beetje gerechtigheid voor de SP.

28 juni 2006

Een beetje gerechtigheid voor de SP.

Volgens gedeputeerde Calon (PvdA) zijn er vorig jaar meer huizen in de sociale sector gebouwd.

Hij is vooral blij met het aandeel sociale woningbouw dat door de Groninger corporaties is gebouwd.
Het Groninger aandeel is groter dan in de provincies Drenthe en Friesland.
Calon vindt het belangrijk om dit op te merken, omdat de SP hier al jaren om vraagt.
Hoeveel er precies is gebouwd, wordt niet duidelijk uit het artikel in het DvhN.
Het is Calon wel bekend dat er wachtlijsten in Groningen zijn van 3 jaar. Dit geldt evenzo voor Appingedam en Delfzijl. Misschien kan er worden onderzocht hoe de wachtlijsten er in de rest van de provincie uitzien. Ook is er meer gesloopt dan in de andere provincies, maar of je daar nou trots op moet zijn? Heel veel bewoners in de sociale sector hadden liever gezien dat hun huis was gerenoveerd in plaats van gesloopt. Van de belofte dat bewoners terug kunnen keren in hun eigen buurt komt ook al niet veel terecht, omdat de nieuw gebouwde woningen meestal onbetaalbaar zijn.
Het begin is er, maar er is nog een lange weg te gaan.