Samenwerkingsverband Noord Groningen lijkt vergaderen overbodig te vinden.

21 juni 2006

Samenwerkingsverband Noord Groningen lijkt vergaderen overbodig te vinden.

Voor de tweede keer dit jaar wordt een vergadering van het SNN afgezegd omdat er geen te nemen besluiten aan de orde zouden zijn!

Het dagelijks bestuur neemt dit besluit. Voor Groningen zijn dit de heren Alders, Bleker en Gerritsen Dit kan zo zijn, maar er is natuurlijk wel degelijk gespreksstof.
Zo zouden ze het kunnen hebben over het rapport van de Noordelijke Rekenkamer. Daarin staat ongezouten kritiek over de manier waarop het SNN subsidies uitdeelt en vervolgens op geen enkele wijze vraagt aan de ontvangers om dit te verantwoorden.
Zo blijft onduidelijk of al deze geldstromen ook werkgelegenheid genereren. De Staten van Friesland wil het rapport en de aanbevelingen overnemen. Waarschijnlijk wordt daarover een motie ingediend.

Ze zouden het ook kunnen hebben over de Zuiderzeelijn en de demonstratie, die met veel bombarie is aangekondigd en waar een paar honderd mensen wat onwennig stonden te demonstreren. Om nog maar niet te spreken over al die gereserveerde treinen waar geen gebruik van is gemaakt. De duizenden overgebleven lunchpakketten zijn hopelijk naar de voedselbanken gegaan. De gewone man liet zich op de demonstratie niet zien , waaruit op te maken is dat de bevolking zich dus duidelijk niet gek laat maken door overspannen bestuurders en een handje vol ondernemers die de realiteit uit het oog zijn verloren.
Boze tongen beweren dat er onenigheid is binnen het dagelijks bestuur. Dat los je toch niet op door je kop in het zand te steken en maar helemaal niet te vergaderen?