Geen OV niet OK!

10 september 2008

Geen OV niet OK!

De Groningse SP Statenfractie trekt deze week samen met ROOD langs MBO’s in de stad en de provincie voor gratis OV voor 16 en 17 jarige MBO-studenten. Deze jongeren krijgen, in tegenstelling tot leeftijdgenoten op het HBO en de universiteit, geen OV-jaarkaart. MBO-studenten maken vaak erg hoge reiskosten om bij hun favoriete opleiding te komen.

De SP pleit al jaren voor gratis OV voor 16 en 17 jarige MBO studenten. Ondanks steun van veel studenten, ouders, leraren en politici is de kaart er nog steeds niet. De SP-statenfractie dient daarom volgende week als de begroting voor 2009 wordt vastgesteld een motie in voor een Groningse OV-jaarkaart voor deze groep.

Om de motie kracht bij te zetten worden studenten en sympathisanten deze hele week gevraagd het protest te steunen door op de foto te gaan achter een enorme OV-jaarkaart. De foto’s worden op 17 september symbolisch aangeboden aan Provinciale Staten. Voor een compleet foto-overzicht kijkt u hier.