College kiest voor weg door Koningslaagte

4 februari 2009

College kiest voor weg door Koningslaagte

SP: 'HET COLLEGE IS DE WEG KWIJT'

De nieuwe weg van Groningen naar Adorp door de koningslaagte is een stap dichterbij. Een meerderheid in Provinciale Staten stemde in met het voorstel van Gedeputeerde Staten. 'Een heel slechte beslissing', vindt de SP.

Beckerman'Een behoorlijke schade aan de natuur, een dreigend tekort van 10 miljoen en een hoog oplopend conflict met de stad Groningen, het College is de weg helemaal kwijt', zegt Statenlid Sandra Beckerman. 'Wij hebben zeven argumenten tegen dit voorstel en geen één voor, hoofdproblemen worden niet opgelost en de collegepartijen willen nog verder met deze soap, onbegrijpelijk' aldus Beckerman.

De SP fractie wil dat er een goede oplossing komt voor de leefbaarheid en veiligheid in de dorpen langs de N361. Daarom deed de partij tijdens de statenzitting een tegenvoorstel met alternatieven. Het aanleggen van een rondweg rond bijvoorbeeld Mensingeweer is een van de opties. Ook andere oplossingen die de dorpen langs de N361 ten goede komen, zoals beter OV en middenbermen spreken de partij aan.

'Verbeter de bestaande weg, maak deze veiliger. Er zijn bij de dorpen verderop wel een aantal die moeten worden aangepakt om de veiligheid en leefbaarheid te verbeteren, maar dit is niet de juiste weg', is de conclusie van de SP.

Reportage op RTV Noord