SP viert op 1 mei de Dag van de AOW in Pekela

28 april 2010

SP viert op 1 mei de Dag van de AOW in Pekela

Aanstaande zaterdag viert de SP op 28 plaatsen in het land de ‘Dag van de AOW.’ Pekela is een van die plekken. De SP zal een manifestatie houden bij het standbeeld van Fré Meis bij de wedderbrug in Oude Pekela. Tweede Kamerlid Manja Smits zal daar een toespraak houden. Verder is er muziek van Pekelder muzikant Dick Swiers

ManjaSmitsKamerleden zijn in het hele land aanwezig bij de vieringen. SP-leider Emile Roemer trapt de actie af in Den Helder en kamerlid Manja Smits komt naar Pekela: “De erfenis van Drees dreigt door CDA, D66, PvdA en Groenlinks overboord te worden gegooid. Wij staan pal voor Drees. Arm en oud mogen nooit meer in één zin genoemd worden.” Gemiddeld leven ouderen met een lage opleiding vijf jaar korter dan mensen met een hoge opleiding. Volgens de SP is het oneerlijk, onnodig en ongewenst om mensen twee jaar AOW af te pakken terwijl onder de 65 nog één miljoen mensen aan de kant staan.

De viering in Pekela begint om 14.00 uur bij het standbeeld van Fré Meis,

De andere plaatsen waar de SP op 1 mei de AOW viert zijn:

Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Heerenveen, Assen, Nijmegen, Amersfoort, Haarlem, Den Helder, Breda, Tilburg, Eindhoven, Oss, Heerlen, Schiedam, Zaandstad, Zoetermeer, Leiden, Rheden, Arnhem, Hengelo, Enschede, Delft, Oosterhout, Zutphen, Veenendaal