Het is tijd om af te rekenen!

12 maart 2015

Het is tijd om af te rekenen!

Donderdagmiddag stond de SP in het centrum van Groningen om mensen op te roepen om op 18 maart af te rekenen met dit VVD-PvdA-kabinet. Nu minister Opstelten en staatssecretaris Teeven zijn opgestapt omdat hun bonnetjes zijn teruggevonden, heeft de SP alle bonnetjes van de andere ministers ook verzameld.

Aan een lange waslijn in het centrum van Groningen worden deze getoond. Zo laat de SP zien waarom de kiezer op 18 maart met dit kabinet moet afrekenen.

Op 18 maart zijn er provinciale staten verkiezingen. De leden van de provinciale staten kiezen de leden van de Eerste Kamer. Als dit kabinet geen meerderheid in de Eerste Kamer haalt, kan het kabinet niet meer doorregeren.

“Dit kabinet sluit 800 van de 1300 verzorgingshuizen en bezuinigt 40 procent op de thuiszorg. Minister Kamp blijft de NAM het hand boven het hoofd houden en brengt daarmee de veiligheid van Groningers in gevaar. En minister Asscher weigert om het probleem van toenemende armoede onder kinderen echt aan te pakken. Door op de SP te stemmen kunnen kiezers op 18 maart de SP groter maken en dit kabinet naar huis sturen”, aldus SP-lijsttrekker Sandra Beckerman.

De SP heeft van alle minister een overzicht gemaakt van de schade die zij met hun bezuinigingspolitiek aan de samenleving hebben aangebracht. Natuurlijk is het bonnetje van minister-president Rutte als eindverantwoordelijke het langst.