Gouden WC-pot voor Hefpunt

8 juni 2015

Gouden WC-pot voor Hefpunt

Maandag 8 juni gaf de SP Groningen een gouden WC-pot af bij het Hefpunt. Volgens de partij spoelt deze organisatie tonnen aan belastinggeld door de plee door een ontslagvergoeding van ruim 9 ton aan een ontslagen directeur uit te keren.

Deze deal werd vorig jaar zomer al gesloten maar angstvallig onder de pet gehouden. De SP-fractie stelde afgelopen week schriftelijke vragen over de ontslagvergoeding en wil van het stadsbestuur weten in hoeverre de gemeente bijdraagt aan deze vergoeding.

SP-woordvoerder Rosita van Gijlswijk:

“Hefpunt heeft als taak om belastingen voor gemeenten en waterschappen te heffen en te innen tegen zo laag mogelijke maatschappelijke kosten. Ontslagvergoedingen van bijna een miljoen staan daar volgens ons haaks op. Dat is ronduit belachelijk! Deze organisatie spoelt zo geld door de plee.”

Eerder stelde SP-Tweede kamerlid Eric Smaling kamervragen over de ontslagvergoeding. De SP wil weten of het mogelijk is deze ontslagvergoeding terug te vorderen.