7 januari: debatavond over toekomst zonder de NAM

22 december 2016

7 januari: debatavond over toekomst zonder de NAM

7 januari gaan Tweede Kamerleden en kandidaatkamerleden van 7 partijen met elkaar in debat in het Groninger Forum, over gaswinning en de NAM. Altijd al een landelijk politicus aan de tand willen voelen over de aardbevingen in Groningen, de organisatie van de gaswinning of de rol van de NAM? Kom dan langs! Toegang is gratis.

Agnes Mulder (CDA), Stieneke van der Graaf (ChristenUnie), Suzanne Kroger (GroenLinks), Kirsten de Wrede (Partij voor de Dieren), William Moorlag (Partij van de Arbeid (PvdA)), Sandra Beckerman (SP) en D66 gaan om 20:00 in debat. De zaal is open vanaf 19:30.

De avond is een vervolg op een openbare conferentie eerder die dag van 10:30 tot 18:00 op het Provinciehuis, waar gerenommeerde experts en ervaringsdeskundigen spreken over de mogelijkheden en uitdagingen van het aanpassen van het gasgebouw en het tot 0 afbouwen van de gaswinning.

Initiatiefneemster Sandra Beckerman:

“De NAM, Shell en ExxonMobil, hebben nu teveel macht en de overheid heeft te weinig gedaan om haar inwoners te beschermen. Om het vertrouwen van de inwoners te herstellen moet niet alleen de gaswinning naar een veilig niveau, maar moet ook de organisatie van de gaswinning drastisch worden veranderd.”

De conferentie en de debatavond komen tot stand met medewerking van Milieudefensie, de Groninger Bodem Beweging, het Kenniscentrum Aardbevingen en Duurzame Ontwikkeling, het Transnational Institute, de Stichting Onderzoek Multinationale Ondernemingen, de SP, ChristenUnie, GroenLinks en de Partij voor de Dieren.

Meer informatie is te vinden op eentoekomstzonderdenam.nl.