OV Staking Appingedam.

12 maart 2023

OV Staking Appingedam.

Foto: SP

Afgelopen woensdag was de SP te vinden bij de OV-stakers in Appingedam. We waren daar om de stakers te steunen en om ze te vertellen over onze plannen met het OV in Groningen.

“Sinds de privatisering is ons werk achteruitgegaan. Als buschauffeur ben je alleen maar aan het jagen. De te krappe roosters zijn onrealistisch. De stress, de werkdruk is te hoog. We hebben niets meer te zeggen over ons rooster. Er is 20% ziekteverzuim. De lonen blijven achter. Met de strekkende lijnen wordt de verschraling voor de leefbaarheid van de dorpen alleen maar erger. Wij worden gebruikt voor de winsten van de Italiaanse aandeelhouders” Aldus de OV-stakers in Appingedam.

“Wij zijn hier vandaag om de stakers te steunen. Terecht dat mensen uit het OV opstaan. Het moet en kan anders!'' -Fenna Feenstra.

''De SP komt met een initiatief om het OV weer in publieke handen nemen. Alleen zo hebben we weer zeggenschap over de prijzen, de arbeidsvoorwaarden en de bereikbaarheid”.