Sp stelt schriftelijke vragen naar aanleiding van lekkage injectiewater NAM in Farmsum.

16 maart 2024

Op 3 maart stond er in de media een bericht, wat bij onze fractie en inwoners weer voor grote zorgen heeft geleid. Voor de zoveelste keer veroorzaakt de NAM schade in onze provincie.

Weer was er lekkage bij tankenpark Farmsum, waardoor er deze keer grote hoeveelheden injectiewater zijn vrijgekomen. Naar aanleiding van deze berichtgeving heeft de SP-StatenfracIe een aantal vragen aan het college gesteld. De provincie verleend de vergunning voor de activiteiten die de NAM uitvoert op deze locatie en is wat de SP betreft dus ook (mede) verantwoordelijk voor hoe dit wordt uitgevoerd en welke mogelijke gevolgen dit met zich mee kan brengen.

Vind de gestelde vragen hier.

Reactie toevoegen