Raymond Jousma

10 februari 2017

SP roept provincie op tot actie tegen slechte palen Arriva

De SP-fractie in de Provinciale Staten heeft het provinciebestuur gevraagd om maatregelen te nemen rondom de slechte in- en uitcheckpalen van Arriva. Al lange tijd bestaat ergernis bij reizigers over de slecht functionerende in– en uitcheckpalen van Arriva. Nu op station Veendam nog maar één paal het doet, moeten reizigers in de rij staan en worden regelmatig treinen gemist. De SP-fractie heeft daarom vragen gesteld aan het provinciebestuur. Lees verder
19 december 2016

Statenfractie SP behaalt succes rond OV

Afgelopen week heeft de SP-fractie in Provinciale Staten een tweetal moties ingediend welke het regionaal treinvervoer veiliger en bereikbaar houden. Zowel rond het open houden van het station Sappemeer Oost als het eisen van meer conducteurs in de treinen wist de partij een ruime meerderheid voor zich te winnen. Lees verder
8 december 2016

SP wil meer personeel op regionale treinen

De SP in de Provinciale Staten van Groningen maakt zich hard voor meer conducteurs op de trein. In de plannen voor de nieuwe aanbesteding vanaf 2020 staat dat de conducteur minimaal 25% aanwezig is in de trein. De SP vindt dit volstrekt onvoldoende en heeft daarom een debat hierover aangevraagd met de gedeputeerde en zal een motie indienen om meer personeel op de trein te krijgen. Lees verder