Statenfractie SP behaalt succes rond OV

19 december 2016

Statenfractie SP behaalt succes rond OV

Afgelopen week heeft de SP-fractie in Provinciale Staten een tweetal moties ingediend welke het regionaal treinvervoer veiliger en bereikbaar houden. Zowel rond het open houden van het station Sappemeer Oost als het eisen van meer conducteurs in de treinen wist de partij een ruime meerderheid voor zich te winnen.

SP-Statenlid Raymond Jousma:

"Het is heel mooi dat deze twee moties het hebben gehaald. De eerste motie riep op om minstens in 50% van de treinkilometers een conducteur op de trein te hebben. Dit komt het comfort en veiligheid van de reiziger ten  goede.

De tweede motie riep op  om niet tot sluiting van station Sappemeer Oost over te gaan indien de gedeputeerde voor de gebruikers van het station onder andere de bewoners en gasten van Nieuw Woelwijck en de inwoners van de dorpen Tripscompagnie en Borgercompagnie geen alternatief OV regelt."

De Staten spraken op initiatief van de SP over het OV, naar aanleiding van de nieuwe aanbesteding voor het regionaal treinvervoer.