De SP Statenfractie van Groningen "doet" het sinds 12 april zonder Hennie Hemmes.

12 april 2006

V83385.gifan

Staten fractievoorzitter in Groningen tot wethouder in Pekela.

Dankzij de verkiezingsoverwinning van de SP in Pekela was al snel duidelijk dat de SP een serieuze onderhandelingspartner zou worden voor de PvdA
De onderhandelingen zijn voorspoedig verlopen, zodat Hennie nu wethouder is van de Gemeente Pekela. Wij feliciteren de gemeente met deze aanwinst !
Medio 1998 is Hennie voor de SP in de Staten benoemd. Tijdens zijn maidenspeech in de vergadering van 22 september 1998 diende Hennie gelijk een motie in.
Ook toen al (onder Paars) ging het om de armoedebestrijding en vond Hennie dat de Provincie compenserende maatregelen moest nemen voor een tekortschietende overheid. Wat dat betreft is er dus niets nieuws onder de zon.

Het openbaar vervoer was in de ban van de privatisering. De SP was en is van mening dat de privatisering van het openbaar vervoer alleen maar achteruitgang betekent. Wat elke dag weer blijkt.

In de laatste Statenvergadering heeft Hennie het SP / CDA initiatiefvoorstel voor een Provinciaal Accommodatie Fonds verdedigd. Ruim 2 jaar is hier aan gewerkt. Provinciale Staten heeft unaniem voor dit voorstel gestemd. Alleen de financiƫn moeten nog worden ingevuld bij de Voorjaarsnota.
De PvdA heeft aangekondigd het PAF dan alsnog af te zullen schieten. Tijdens de behandeling van het initiatiefvoorstel dreigde de PvdA een nederlaag te lijden indien ze tegen zouden stemmen. De SP fractie zal er dan alles aan doen om dit te voorkomen in het belang van de gehele provincie
Groningen ! ( en zo Hennie 's kindje ook te redden )

Hennie is ruim 8 jaar in de SP fractie actief geweest en met succes mag je wel zeggen. Een uiterst sympathiek persoon , fel en met veel humor op zijn tijd. Niet alleen gewaardeerd binnen de fractie en "zijn" partij maar ook door de collega statenleden van andere politieke partijen.
Hij is in zijn persoon onvervangbaar maar de SP fractie gaat door met een nieuwe fractievoorzitter.