Kees Swagerman stopt als Statenlid

21 januari 2009

Kees Swagerman stopt als Statenlid

SP- fractievoorzitter Kees Swagerman zal per februari stoppen als Statenlid van Groningen. Dit heeft hij vanmiddag laten weten aan de Commissaris van de Koningin en de fractievoorzitters van Provinciale Staten van Groningen. Swagerman geeft aan zijn drukke baan en het statenwerk niet langer te kunnen combineren.

SwagermanSwagerman was 6 jaar lid van Provinciale Staten van Groningen. In 2006 werd hij fractievoorzitter nadat toenmalig fractievoorzitter Hennie Hemmes wethouder werd van Pekela. Voor de verkiezingen in maart 2007 werd Swagerman verkozen tot lijstrekker van de SP. Onder zijn leiding behaalde de partij een verkiezingsoverwinning van 3 naar 7 zetels. Swagerman werd daarna fractievoorzitter van de grootste oppositiepartij.