SP opent Hotline over verkoop Essent

25 februari 2009

SP opent Hotline over verkoop Essent

Veel burgers zijn verontrust en boos over de voorgenomen verkoop van energiebedrijf Essent. Om de stem van deze burgers te laten horen heeft SP-raadslid van Groningen Rosita van Gijlswijk vandaag een speciale hotline voor verontruste burgers geopend.

Rosita
SP-statenlid Sandra Beckerman: ''Velen die onze petitie tekenden om Essent in publieke handen te houden maken zich zorgen over de toekomst van de energie en zijn het met ons eens dat energie een basisvoorziening is dat we niet aan de vrije markt moeten overlaten”, aldus Beckerman.

Essentactie
Via de hotline konden Stadjers een boodschap inspreken over de geplande verkoop van Essent door de provinciale en gemeentelijke aandeelhouders. De ingesproken ‘boodschappen’ zullen later aan het college van b en w worden overhandigt.

Beckerman
“We willen de college's van B en W en Gedeputeerde Staten ervan overtuigen dat door verkoop van de aandelen weliswaar op korte termijn een grote som geld beschikbaar komt, maar dat het economische belang, de consumentenbescherming en investeringen in duurzame energie op de langere termijn vele malen meer oplevert” zegt Beckerman.