Sandra Beckerman nieuwe fractievoorzitter

23 april 2014

Sandra Beckerman nieuwe fractievoorzitter

Statenlid Sandra Beckerman wordt de nieuwe fractievoorzitter van de SP. Lian Veenstra, die de afgelopen jaren de functie vervulde, is vorige week geïnstalleerd als wethouder namens de SP in de gemeente Menterwolde en legt daarom haar functie als statenlid neer.

Veenstra: "Ik heb me met liefde ingezet voor de SP in de staten en ik ga het zeker missen. Momenten zoals de verkiezingsavond in 2007, toen we een enorme overwinning boekten, zal ik nooit vergeten. Maar ik heb tegelijkertijd heel veel zin in om in Menterwolde de komende jaren hard aan de slag te gaan in het college. Ik heb er alle vertrouwen in dat de fractie in goede handen is met Sandra als voorzitter."

Beckerman zit sinds 2007 in de staten en staat bekend om haar strijdbaarheid en activisme. Zo voerde ze samen met scholieren actie voor een OV-kaart voor MBO-ers onder de achttien en is ze de initiatiefnemer van de recente petitie voor het behoud van goede spoedeisende zorg in de provincie.

"Het wordt een grote uitdaging om de komende tijd op te komen voor solidariteit voor de mensen in Groningen. Keer op keer wordt er een poging gedaan om de voorzieningen in de provincie af te breken, zeker als het gaat om zorg, werk en veiligheid. De wijze waarop Groningen wordt geschoffeerd door minister Kamp als het gaat om de aardbevingen en de poging van de zorgverzekeraars om de spoedeisende hulp af te breken zijn daar slechts de meest recente voorbeelden van." aldus Beckerman.

Aly Hemmes uit Pekela vult het komende jaar de fractie van de SP in de provinciale staten aan.