Sluiting delen spoedeisende hulp blijkt geen 1 aprilgrap

1 april 2014

Sluiting delen spoedeisende hulp blijkt geen 1 aprilgrap

Enkele weken geleden lekten plannen van de zorgverzekeraars uit om belangrijke delen van de spoedeisende hulp van alle Groninger ziekenhuizen behalve het UMCG te sluiten. De SP startte na uitlekken van plannen meteen acties om de sluiting tegen te gaan. Stiekem hield zij echter hoop dat het om een misplaatste 1 aprilgrap zou gaan. Nu dat niet zo blijkt te zijn gaat zij door met acties om de sluiting tegen te gaan.

TEKEN HIER!

Onder andere de spoedeisende neurologische, cardiologische en vaatchirurgische zorg en de hoogwaardige intensive care zouden in grote delen van Groningen verdwijnen. Uit onderzoek van de ziekenhuizen zelf blijkt dat dit gaat leiden tot meer sterfgevallen. SP-Statenlid Sandra Beckerman:

“Deze plannen zijn zo absurd; wij kunnen eigenlijk niet kunnen geloven dat ze echt waar zijn. Het is ongelofelijk dat de zorgverzekeraars die ooit zijn opgericht om de zorg te verbeteren nu de zorg willen verslechteren. Wij zullen er alles aan doen om te zorgen dat deze plannen geen waarheid worden.”

Twee weken gelden begon de SP via provinciegroningen.sp.nl/ziekenhuizen met het ophalen van handtekeningen. Beckerman:

“Veel Groningers zijn met ons ernstig geschokt door deze nieuwe aanval op de leefbaarheid in de provincie. Inmiddels hebben wij al vele honderden handtekeningen binnen. Maar dat moeten er meer worden. Woensdag 2 april starten we een tour langs ziekenhuizen om nog meer protesthandtekeningen te verzamelen.”

De partij staat woensdag tussen 15.00 en 17.00 bij het Lucas-ziekenhuis in Winschoten. De komende weken volgen de andere ziekenhuizen en meer acties.

Commentaar is hier volledig overbodig. Absurd !