Zunig met de lucifers, roeg mit de zigaarn

5 februari 2020

Zunig met de lucifers, roeg mit de zigaarn

Foto: provinciegroningen / provinciegroningen

Vandaag in de Statenvergadering dient de SP 2 moties in om de voorgenomen bezuinigingen op CMO STAMM en Vereniging Groninger Dorpen terug te draaien.

Statenlid Henk Hensen: "In het centrum van de kartonindustrie,Oude Pekela, waar ik vandaan kom, en zeker in de kartonnage hadden wij een standaard uitdrukking voor verkeerde bezuinigingen:

Zunig met de lucifers,Roeg met de zigaarn

Dit is ook van toepassing in deze Staten. In de situatie waarin onze mooie provincie zich bevindt, te trage versterking; stroperige organisaties; verkeerde voorlichting; wat leidt tot een dieptepunt aan vertrouwen, gaat dit college bezuinigen op de haarlemmer olie van onze maatschappij:

Vereniging Groninger Dorpen en CMO Stamm. Organisaties die iets toevoegen aan ons Groningen.

Wij vinden dat deze organisaties hun werk moeten blijven kunnen doen en zij verdienen alle steun die wij kunnen geven! "

Ook was Henk Hensen kritisch op de manier van communiceren met deze organisaties, ze hoorde deze plannen een dag voor de commissievergadering. Hensen: "Excuus is in de vergadering door het college al gegeven. Maar als je een organisatie de nek omdraait heeft excuus weinig zin.