Toelichting ombudsman over rapport "Verscheurd vertrouwen"op 20 April in het Provinciehuis.

12 april 2022

Foto: SP

(Update: De ombudsman is digitaal aanwezig, de presentatie is hybride) "Helaas moeten we concluderen dat het nog steeds niet goed gaat. De bewoners in de aardbevingsgebieden hebben ten onrechte de regie in de schoenen geschoven gekregen. Ze moeten het zelf maar uitzoeken met alle loketten en regelingen. Maar tegelijkertijd lijkt de overheid weinig inbreng te verdragen van bewoners. Het is de hoogste tijd om de gevolgen van de gaswinning voor bewoners het kenmerk van een crisis te geven. En daarnaar te handelen." Aldus de nationale ombudsman.

Met de zes aanbevelingen aan het kabinet uit 2017 in de hand, onderzocht de Nationale ombudsman wat hiermee is gebeurd. Is de relatie tussen de bewoners en de overheid verbeterd sinds zijn aanbevelingen? De ombudsman maakte een reconstructie van de problematiek, aanbevelingen en nieuwste inzichten.

Dit heeft hij gedaan in "Verscheurd Vertrouwen".

Op woensdag 20 April is hij op verzoek van de SP in het Provinciehuis Groningen aanwezig om toelichting te geven op zijn rapport "Verscheurd vertrouwen".

U kunt hierbij aanwezig zijn op de publieke tribune, we hopen op een mooie opkomst.

De presentatie vindt plaats tussen 11.30 en 12.30

De tribune is te bereiken via de ingang aan Martinikerkhof  12.

Hopelijk tot dan!

Reactie toevoegen