In gesprek over de Parlementaire Enquete

2 maart 2023

In gesprek over de Parlementaire Enquete

Foto: Anouk Pross

Lijsttrekker Agnes Bakker ging afgelopen zaterdag met de SP in Ten Boer en Ten Post in gesprek met inwoners over het gaswinningsrapport.

Na een heftige, emotionele dag, weten sommige mensen niet hoe erop te reageren, veel mensen zijn cynisch. Echter bevestigd dit rapport wel dat gevoel van achtergesteldheid waar Groningers jarenlang over hebben geroepen.
We voelden ons niet alleen achtergesteld, dat zijn we ook!

De dag na de prestentatie van het gaswinningsrapport ging de SP huis-aan-huis in Ten Post en Ten Boer en hield een buurtbijeenkomst in Ten Boer.
Hier luisterde de SP naar de verhalen van inwoners, werden er toespraken gehouden én droeg dichter Michael ter Maart uit Grijpskerk twee indrukwekkende gedichten voor.

''De conclusies zijn knetterhard, maar de feiten die gepresenteerd worden, die zijn niet nieuw. Het is een bevestiging van waar we het al jaren over hebben.'' Agnes Bakker- Lijsttrekker

De strijd is niet gestreden met wat woorden op papier, daar zijn we ons goed bewust van.
Daarom blijft de SP met en voor de inwoners van de provincie actie voeren totdat alles is opgelost!

Agnes gaf ook een interview over de reacties van inwoners, de eventuele consquenties van het rapport en waarom we nu, meer dan ooit nog beter naar de inwoners van de provincie moeten luisteren

Lees het interview hier:

Reactie toevoegen