Cultuur

Culturele instellingen, voorzieningen en financiering

25 augustus 2016

Ga mee met de provinciale bustour langs monumenten in bevingsgebied

Zaterdag 10 september organiseert de provincie Groningen tijdens Open Monumentendag een openbare bustour met Statenleden langs monumenten met aardbevingsschade. De tour is een idee van voormalig SP-statenlid Jan Bijker. U kunt zich opgeven via de website van de provincie.

15 september 2013

Fietsen langs 5500 jaar macht & pracht valt in de smaak

Voor het eerst bood de Open Monumentendag de kans om, naast het bezichtigen van historische gebouwen, een reis door 5500 jaar geschiedenis te maken. Zaterdag 14 september trotseerde dan ook een bescheiden groep deelnemers onder leiding van SP- statenlid en archeoloog Sandra Beckerman de buien om meer te weten te komen over de geschiedenis van opvallende plekken in het Zuid-Groningse landschap.

6 februari 2012

Steun voor cultuur vanuit oppositie

De voltallige opposite komt woensdag 8 februari met een reparatiepakket voor de Provinciale Cultuurnota. De partijen vinden dat een aantal instellingen ten onrechte buiten de nota zijn gelaten.

21 februari 2011

SProck in Stadskanaal

SProck
De SP organiseert zaterdag het gratis muziekfestival SProck in Stadskanaal. Het is de tweede keer dat dit evenement plaats vind. Vijf acts spelen in zaal Bruinsma. De avond start om 19.30 en eindigt om 00.30.