Definitieve vaststelling kandidatenlijst en verkiezingsprogramma provinciale verkiezingen 7 maart 2007

20 december 2006

De goedbezochte regio vergadering had geen noemenswaardige problemen met de kandidatenlijst zoals deze was samengesteld door de commissie. Vooral de aanwezigheid van vele ROOD jongeren laat zien dat ook daar de interesse voor de provinciale politiek zeer levendig is Uiteindelijk is de lijst ongewijzigd vastgesteld.

1 Kees Swagerman Haren
Kees woont in Haren en is 50 jaar jong.
In het dagelijks leven is Kees directeur van HRG-Nederland en voorzitter van Business Travel Partners een coöperatieve inkooporganisatie voor zakenreizen in Den Haag.
Sinds 2003 statenlid en vanaf mei 2006 ook fractievoorzitter. Hij heeft bewezen in de afgelopen periode dat hij zich de materie snel eigen gemaakt en wordt dan ook door vriend en vijand gewaardeerd om zijn bijdragen in het politieke debat
In het bijzonder op het gebied van financiële en economische zaken is Kees zeer kundig. Grootste wapenfeit in de afgelopen periode was wel het, samen met professor Heertje , laten doorlichten van het project Meerstad. Tot op dit moment zorgt dat nog voor nachtmerries bij de heren Alders en Calon

2 Lian Veenstra Zuidbroek
37 jaar, en afkomstig uit Zuidbroek. Al vele jaren actief binnen de SP op diverse terreinen. In de afdeling Menterwolde was Lian bijna 3 jaar raadslid, en helaas een te korte periode wethouder in een breed links college. Iedereen zag haar als een groot talent en als een wethouder met een prima sociale visie. Ze kon helaas niet rekenen op de steun van haar eigen fractie en zag zich genoodzaakt op te stappen. Een talent dat nog veel voor de SP kan betekenen, dus ook in de staten. Lian is getrouwd en moeder van twee mooie kinderen.

3 Sandra Beckerman Groningen
23 jaar en daarmee de jongste kandidaat op de lijst. Woont samen met haar vriend in Groningen. Ze studeert archeologie aan de Rijksuniversiteit van Groningen. Daarnaast is ze organisatiesecretaresse in de afdeling waar ze verantwoordelijk is voor het coördineren van talloze acties binnen de afdeling.

4 Rinus Sangers Garnwerd
57 jaar en woont in Garnwerd. Afkomstig uit het welzijnswerk en is gedurende een aantal jaren directeur van welzijnsstichting Wing in Groningen geweest. Sinds 2000 freelancer. Middels diverse voorzittersschachappen is Rinus zeer actief op het gebied van de WMO, Mantelzorgers en huurderszaken.

5 Henk van der Molen Groningen
56 jaar en woont in de Groningse wijk Ruisscherwaard. Werkt als biotechnicus bij het UMCG. Lid van de SP vanaf het allereerste uur en actief in de afdeling Groningen, in onder andere het ouderen platform en is hij voorzitter van het comité Minder Meerstad, dat onder andere strijdt voor het behoud van de open ruimte.

6 Binnert Blom Vlagtwedde
Komt uit Vlagtwedde en is 51 jaar. Sinds april dit jaar statenlid, met als specialiteit groen en milieu. Actief in de afdeling Stadskanaal/Vlagtwedde. In het dagelijks leven zelfstandig ondernemer op het gebied van geluidstechniek

7 Hiljan Flokstra Nieuweschans
Komt uit Nieuwe Schans en is 47 jaar. Voorheen pomphouder bij de duitse grens, nu al enige tijd werzoekende. Sinds maart 2006 raadslid in Reiderland, daarvoor secretaris van de afdeling

8 Corrie Sciacca Spijk
Komt uit Spijk en is 53 jaar. In de periode 1999-2003 was ze statenlid, sinds 2003 fractieassistente. De stabiele factor voor de SP in de staten actief binnen de werkgroepen Appingedam en Delfzijl

9 Fred Krol Ter Apel
Fred is 47 jaar en actief in de afdeling Stadskanaal/Vlagtwedde. In het dagelijks leven zelfstandig ondernemer op IT-gebied.

10 Hero Hofman Finsterwolde
11 Wanda Streefkerk Veendam