Zembla onthult: PGGM investeert in clusterbommen. De voorzitter is: Hans Alders Commissaris der Koningin van Groningen

18 maart 2007

De heer Alders, Commissaris der Koningin ,Voorzitter van het bestuur van het Pensioenfonds voor de Gezondheid, Geestelijke en Maatschappelijke belangen (PGGM), Zeist. De heer Alders is bezoldigd voorzitter van dit pensioenfonds.

Iedereen weet wat de effecten zijn van clusterbommen, maar een aantal pensioenfondsen waaronder het PGGM investeert in totaal per jaar € 229 miljoen in clusterbommen. Omdat de richtlijnen niet duidelijk zijn, vinden de bestuurders het geen probleem . De heer Alders is bezoldigd voorzitter van dit pensioenfonds Waar het om gaat is het rendement!
Als kinderen en volwassenen hun benen of andere ledematen kwijtraken, is dit bijzaak. Als mijn pensioen maar goed zit. Hoe diep kan ik zinken! Dan hebben we het over een alders die duurzaamheid als stopwoord gebruikt. Wat verdient alders eigenlijk met dit voorzittersschap, over de ruggen van de slachtoffers?