Dagboek Kees Swagerman van 18 tot 24 juni

24 juni 2007

Dagboek Kees Swagerman van 18 tot 24 juni

Maandag 18 juni was mijn eerste werkdag na 2 weken vakantie.
Zo’n eerste werkdag is altijd weer vrij hectisch..Toen de dag om was waren 258 mailtjes afgehandeld dan wel weg gegooid.
Om 13.00 uur afgesproken met Nettie Klompsma en Herman Damveld, actieve SP’ers in de provincie. Samen met hen zijn we bezig een symposium te organiseren rondom Energie , Kolencentrales, CO2 uitstoot e.d. Dit symposium gaat plaatsvinden op 27 oktober in de Statenzaal, dus noteren die datum !!
In grote lijnen staat het programma vast en alle deskundigen die we wilden hebben komen ook. Meer informatie volgt rond half juli !

Dinsdag 19 juni had ik een managersvergadering van de kantoormanagers in onze vestiging te Utrecht.
Het bedrijf waar ik samen met een collega directeur van ben, heeft vier vestigingen in Groningen , Assen , Heerenveen en Utrecht. Er wordt ongeveer 7 keer per jaar een bijeenkomst georganiseerd voor alle kantoormanagers.
We bespreken de operationele gang van zaken in het bedrijf en praten ook meer specifiek over de gang van zaken op de verschillende kantoren. Enkele leveranciers presenteren hun bedrijf en de nieuwe diensten en producten.

Woensdag 20 juni was weer een Statendag. Ik ben in principe elke woensdag op de fractiekamer met Corrie Sciacca, onze fractie-assistente. We nemen dan allerlei lopende zaken door en bereiden allerhande bijeenkomsten en onderwerpen voor. Meestal komen ook andere fractieleden nog even langs. Zo ook vandaag, Lian en Sandra. Om 17.00 uur was er het Presidium. Dit is een vergadering van de fractievoorzitters, geleid door de Commissaris van de Koningin als voorzitter van Provinciale Staten. Hierin worden allerlei onderwerpen voorbesproken en agenda’s vastgesteld/voorgedragen.
’s Avonds om 19.30 uur fractievergadering waarbij we de Statenvergadering van 27 juni bespreken. Dit is één van de belangrijkere vergaderingen omdat we de Voorjaarsnota 2007 bespreken en er de Algemene Beschouwingen zijn.

Donderdag 21 juni heb ik doorgebracht op een oud Kofschip op het IJsselmeer. Een autoverhuurbedrijf bood een zeildag aan vanuit Monnickendam naar Muiden en weer terug.
Behalve mijn directeursfunctie, doe ik ook de inkoop van autoverhuur voor onze inkoop coöperatie, vandaar.
Driekwart van de dag goed /droog weer gehad tot en met de fietspuzzeltocht, dus we mochten niet klagen. Heen via Amsterdam gereden en terug via de Afsluitdijk. Kortom een rondje IJsselmeer per auto. Om 22.30 weer thuis. Veel bekende en onbekende mensen uit de branche ontmoet, altijd waardevol om met collega’s van andere bedrijven te praten.

Vrijdag 22 juni maar weer eens gewoon gewerkt bij onze moedervestiging in de stad Groningen.
’s Avonds in Amsterdam naar een concert van jazzicoon Wayne Shorter en het Koninklijk Concertgebouw Orkest geweest. Matig optreden. Jazz blijkt dan toch eigenlijk niet zo geschikt te zijn voor een klassiek orkest. Het Wayne Shorter Quartett deed 1 nummer alleen en dat was verreweg het beste nummer. Toch de moeite waard al was het maar om dat ene nummer.

Zaterdag en zondag 23 en 24 juni bij vrienden in de Bijlmer doorgebracht. Zaterdag vooral heel slecht weer dus erg veel konden we niet ondernemen, maar wel een heel gezellige dag. Wel een wandelingetje door de Bijlmer gemaakt. Prachtige wijk is dat toch met al die nationaliteiten en een diverse mix aan Nederlanders !
Er wordt ook voortvarend verbouwd en mooie woningen neergezet. Het oude imago kun je rustig vergeten, dit is / wordt een prachtwijk !
Zondag op tijd naar huis omdat ik mijn commentaar op de Algemene Beschouwingen moest schrijven.