Enorme blunder GS lijdt tot gevaarlijke situatie

22 augustus 2008

Enorme blunder GS lijdt tot gevaarlijke situatie

De afgelopen maanden is er hard gewerkt aan de renovatie van de Eemshavenweg (N46). Uit berichten in het Dagblad van het Noorden is echter gebleken dat de afstand tussen de weg en de berm niet de vereiste 25 maar slechts 10 cm bedraagt. Dit kan tot zeer gevaarlijke situaties en zelfs ernstige ongelukken leiden.

De provincie is verantwoordelijk voor de renovatie van de weg. Gedeputeerde Staten hebben via een woordvoerder al laten weten te erkennen dat ze ‘in de fout zijn gegaan’. Er zijn waarschuwingsborden geplaatst om automobilisten op de gevaarlijke situatie te wijzen.

Sandra BeckermanDe SP Statenfractie ziet het als een enorme blunder van GS, die ervoor had moeten zorgen dat de weg goed opgeleverd werd. “Het is mooi dat GS zelf al de fout toegeeft en borden heeft laten plaatsen maar dit is geen structurele oplossing” aldus SP-Statenlid Sandra Beckerman. De partij zal woensdag het provinciebestuur om opheldering vragen over deze grove blunder. “Wij willen weten hoe dit heeft kunnen gebeuren en hoe GS ervoor wil gaan zorgen dat deze fout zo spoedig mogelijk wordt hersteld”

Dit soort blunders kunnen zulke ernstige gevolgen hebben voor automobilisten dat de SP-fractie zich afvraagt of verantwoordelijk gedeputeerde Bleker zelf wel heeft nagedacht over de consequenties. Naast het creëren van potentieel gevaarlijke situaties heeft deze fout mogelijk ook grote financiële gevolgen en moet de weg mogelijk weer tijdelijk worden gesloten. Ook hierover eist de SP opheldering van de gedeputeerde.