Actiedag OV voor MBO’ers

15 september 2008

Actiedag OV voor MBO’ers

Woensdag 17 september buigt Provinciale Staten van Groningen zich over een voorstel van de SP over gratis OV voor Mbo-scholieren. De SP zal deze gelegenheid aangrijpen nogmaals aan te tonen waarom een regeling noodzakelijk is. Door middel van een optocht en het aanbieden van honderden foto’s van jongeren hoopt de partij de twijfelaars te overtuigen. Ook zal er een ‘prominenten’ petitie worden gepresenteerd. De afgelopen week trok de SP voor de tweede maal dit jaar langs de middelbare scholen in Stad en Ommeland om steun te vragen.

SP Statenlid Sandra Beckerman noemt de campagne een groot succes: “Honderden mensen steunen nogmaals onze oproep voor gratis OV voor 16 en 17 jarige Mbo-leerlingen door op de foto te gaan met een reusachtige OV- Jaarkaart.” Deze foto’s zullen woensdagochtend worden aangeboden. Vooraf zullen medestanders in optocht naar de Statenzaal trekken. Daarbij worden ze begeleidt door een bijzondere bus.

Aan alles Statenleden word ook een petitie aangeboden die getekend is door personen uit de politiek, het onderwijs en het openbaar vervoer. Onder de oproep staan onder andere de namen van schooldirecteuren, wethouders, Groningse kamerleden en vele organisaties.

Sandra BeckermanUit geruchten uit Den Haag blijkt dat ook een aantal partijen zich tijdens de Algemene Beschouwingen van komende week gaan inzetten voor MBO’ers. ‘’Misschien krijgen we tijdens de actie wel een telefoontje uit Den Haag met goed nieuws. Dan hebben we een feestje woensdag’’ zegt Beckerman. ‘’Zo niet dan is het aan Groningen om zich te laten horen voor alle MBO’ers’’ vindt ze.