zaterdag 15 november: conferentie 'Wie bepaalt wie wat bouwt?'

20 oktober 2008

zaterdag 15 november: conferentie 'Wie bepaalt wie wat bouwt?'

De positie van woningcorporaties in de samenleving maakt momenteel een snelle en ingrijpende ontwikkeling door. Waar ze zich vroeger vrijwel uitsluitend bezighielden met het bouwen en beheren van sociale huurwoningen, krijgen ze nu een steeds grotere rol in de maatschappij. Hierover wordt zaterdag 15 november op initiatief van de SP gesproken op de conferentie 'Wie bepaalt wie wat bouwt?'

Niet alleen in de 'Vogelaarwijken', maar in het hele land krijgen de corporaties steeds meer de verantwoordelijkheid voor het woon- en leefklimaat in complete wijken. Een andere actuele ontwikkeling is de schaalvergroting: corporaties fuseren en zijn steeds minder gebonden aan een of enkele gemeenten. In Groningen is daar ook een aantal actuele voorbeelden van te vinden. Daarnaast bestaat het gevaar dat corporaties zich helemaal verzelfstandigen en het sociale deel van huisvesting in gevaar komt. Na het debat 'Wie controleert de woningbouwcorporaties?' in april dit jaar organiseert de SP op 15 november een woningbouwconferentie onder de titel 'Wie bepaalt wie wat bouwt?'

Sprekers

dhr. Kremer Raad van Bestuur Acantus • dhr. Boers beleidsadviseur Acantus • mw. van Ree corporatie SGBA • dhr. van der Kooi KAW architecten en adviseurs • dhr. van der Hierden infopunt duurzaam bouwen •
mw. Feenstra Makelaardij Vastgoed Noordoost • dhr. Selten directeur Wooncom • dhr. Huurman bewonersadviseur
dhr. Brader voorzitter dorpsbelangen Ganzedijk • dhr. Swagerman fractievoorzitter SP statenfractie

Het gesprek staat onder leiding van
Meindert Schollema Burgemeester van Pekela

Locatie en tijd

De conferentie 'Wie bepaalt wie wat bouwt?' vindt plaats in het Provinciehuis Groningen, Martinikerkhof 12 op zaterdag 15 november, tussen 11.00 uur en 16.00 uur.

Aanmelden voor 5 november op provinciegroningen@sp.nl of SP Statenfractie Turfsingel 83, 9712 KL Groningen