Vrijdag 17 april: Essent verkopen, nuts of noodzaak?

7 april 2009

Vrijdag 17 april: Essent verkopen, nuts of noodzaak?

Onder de titel ‘Essent verkopen, nuts of noodzaak?’ organiseert de SP statenfractie van Groningen vrijdag 17 april een openbaar debat in ‘Huis de Beurs’ in de stad Groningen.

Het duurt nog een aantal weken voordat de Gemeenteraden en Provinciale Staten een definitief besluit moeten nemen over de toekomst van het energiebedrijf Essent.

Is het verstandig om het bedrijf te verkopen aan RWE, of is het verstandig het bedrijf in overheidshanden te houden? Over deze centrale vraag zullen Hans Grünfeld algemeen directeur de Vereniging voor Energie, Milieu en water (VEMW), Oscar van Rijswijk bestuurder Nutsbedrijven energie van de ABVA KABO, Wiliam Morlag fractievoorzitter PvdA provinciale staten Groningen en Paulus Jansen, Tweede Kamerlid SP met elkaar in gesprek gaan. Gespreksleider is Tjeerd van Dekken. Kom ook! De toegang is gratis.

Zaal open: 19.30
Aanvang: 20.00