Roemer in Noordbroek: ‘Oog voor het ommeland’

24 februari 2011

Roemer in Noordbroek: ‘Oog voor het ommeland’

SP fractievoorzitter Emile Roemer was vandaag in Groningen om de campagne voor de verkiezingen van woensdag te steunen. Samen met lijsttrekker Lian Veenstra onthulde hij in Noordbroek een wegwijzer waarin het falende politieke krimpbeleid van de provincie aan de kaak werd gesteld.

‘Juist nu moeten we kiezen voor de dorpen en kernen en strijden voor voorzieningen’ stelde Roemer. Lian Veenstra verweet zittende bestuurders een verkeerde politiek. ‘De keus om werkgelegenheid en voorzieningen alleen maar toe te staan bij grotere kernen werkt de leegloop in delen van Groningen in de hand, dat mogen CDA en PvdA zich aanrekenen’.

Roemer en Veenstra plakten een speciale verkiezingsposter met de tekst ‘Onze man in Den Haag, onze vrouw voor Groningen’. Roemer bedankte alle Groninger campagnevoerders. ‘Overal waar ik kom ontmoet ik enthousiasme, de straten kleuren rood, zet hem op voor woensdag’, aldus Roemer.