ROOD Groningen wenst nachttrein

24 november 2011

ROOD Groningen wenst nachttrein

*Sinterklaas betoogt in het provinciehuis*

Sinterklaas betoogde woensdag namens ROOD, jong in de SP, voor een nachttrein in de Provinciale Staten. Hij las op het verlanglijstje van de SP-jongeren dat zij een nachttrein van Groningen naar de randstad verlangen. ROOD-woordvoerder Chris Broersma schreef: “Na half elf 's avonds kom je nu de provincie niet meer uit. Als we willen dat onze stad bezocht wordt, dan moet er ’s nachts later een trein vanuit Groningen vertrekken.”De SP-fractie in de Provinciale Staten stelde vragen aan het provinciebestuur over de nachttrein.

ROOD, jong in de SP, heeft eerder dit jaar al actie gevoerd voor een nachttrein. Toen stonden de jongeren de hele nacht met een slaapzak op de trein te wachten. Die nacht is ook een petitie gestart, die inmiddels al een kleine duizend maal is ondertekend. De online petitie is te vinden op
tinyurl.com/nachttreingroningen.

Volgens ROOD, jong in de SP, heeft een nachttrein veel aan stad en Ommelanden te bieden. ROOD-woordvoerder Chris Broersma: “Het provinciebestuur moet er bij de NS op aandringen dat Groningen op het nachtnet komt. De NS verschuilt zich nu achter een mislukte proef met een nachttrein naar Enschede, maar Groningen is een hele andere stad.”