SP vreest afbraak Groningse natuur

29 november 2011

SP vreest afbraak Groningse natuur

De Groningse SP Statenfractie overhandigt dinsdagmiddag 29 november a.s. om 14.00 uur in kamer 21 van het provinciehuis aan gedeputeerde van der Ploeg de notitie ‘1 voor Natuur’. De notitie is haar reactie op het deelakkoord natuur dat op woensdagmorgen 30 november a.s. in de vergadering van de commissie Omgeving en Milieu wordt besproken.

BezuijenDe SP is tegen het ondertekenen van dit deelakkoord en wil met deze notitie Gedeputeerde Staten (GS) en Provinciale Staten (PS) bewegen dit niet te doen. De bezuinigingen op natuur en landschap en het afwentelen van de verantwoordelijkheid van de huidige toestand van deze natuur vindt de SP onacceptabel. Er zijn investeringen nodig maar dit kabinet holt het natuurbeleid verder uit.

De provincies in Nederland moeten nog dit jaar aangeven of ze akkoord gaan met het deelakkoord natuur van staatssecretaris Bleker. GS hebben vorige week laten weten in het deelakkoord te ‘berusten’ en PS te adviseren akkoord te gaan. Dat vinden wij een slecht plan.

Bekijk het rapport: 1 voor natuur Groningen hier en beluister de reactie van Statenlid Corné Bezuijen op radio Noord