SP bezoekt Reiderwolde

15 februari 2012

SP bezoekt Reiderwolde

De Statenfractie van de SP organiseert vrijdagmiddag 17 februari een excursie naar natuurgebied Reiderwolde. Het gebied is onlangs in het nieuws gekomen door een artikel in de Volkskrant waarin de rol van ex-gedeputeerde Henk Bleker ter discussie werd gesteld. Reiderwolde valt onder de Ecologische Hoofdstructuur (EHS) en is ontstaan door natuurontwikkeling. Bijzonder is dat dit gebied niet door Staatsbosbeheer maar door twee boeren is ontwikkeld.

Doel van de bijeenkomst is meer duidelijkheid te krijgen over hoe dit gebied is ontwikkeld en of dat meer maatschappelijk geld heeft gekost dan nodig was. Deelnemers aan de excursie zijn o.a. terreinbeheerders, provinciale Statenleden en gemeenteraadsleden van Oldambt. SP Tweede Kamerlid Henk van Gerven is ook aanwezig.