Op naar 3000 Groningse leden

25 april 2012

Op naar 3000 Groningse leden

De SP in de provincie Groningen is een grote ledenwerfcampagne gestart. De komende twee maanden gaan SP’ers langs deuren en markten om mensen te vragen zich aan te sluiten bij de partij. De SP heeft een speciale ledenwerfkrant gemaakt en neemt gelukskoekjes met een bijzondere boodschap mee.

opnaar3000De gelukskoekjes hebben de tekst ‘Geluk begint met een ander kabinet’ en in de provinciekrant spreken prominente Groningers en mensen waar de SP mee strijd voor een beter Nederland steun uit aan de de partij. 'Wij zijn de partij die de koek eerlijker wil verdelen, vandaar dit hebbedingetje', stelt Pim Siegers namens de SP. 'Naast ledenwerven is dit ook de aftrap van onze campagne richting de Tweede Kamerverkiezingen', zegt Siegers

De SP groeit het afgelopen jaar sterk in onze provincie. In veel gemeenten ontstaan nieuwe afdelingen en werkgroepen van de partij. Siegers: ‘’Met meer mensen die zich in willen zetten voor een beter, socialer Groningen en Nederland, kunnen wij een krachtige vuist maken tegen Haagse en Provinciale vernielzucht’’.

De campagnetour start vrijdag 27 april op de markt van Haren, waar SP'ers vanaf 15.00 uur steun vragen. Een dag later staat de partij in Winschoten. Op Koninginnedag wordt de Koninginnebraderie in Sappemeer aangedaan. Daarna trekt de campagne door de hele provincie.