Krachten tegen Kolen

27 juni 2012

Krachten tegen Kolen

Aanstaande zaterdag verzamelen tegenstanders van de vervuilende kolencentrale in de Eemshaven zich in de binnenstad van Groningen. Op de manifestatie gaat SP-Statenlid Jan Hein Mastenbroek in debat met andere politici. De SP roept medestanders op om zaterdag naar Groningen te komen.

Mastenbroek

Sprekers

O.a. Wubbo Ockels, NRC-columniste Marjoleine de Vos, Frans Stokman, voorzitter Grunneger Power, Harry Droog, Energie Transitieplatform, Albert ten Kate, muziek, stands, de Waddenvereniging en een politiek debat met o.m. SP, Partij voor de Dieren en GroenLinks. Namens de SP spreekt Jan Hein Mastenbroek

Een kolencentrale aan het wad, in 2012

De manifestatie vindt plaats op het Waagplein achter het Stadshuis aan de Grote Markt en duurt van 13.00 – 16.00 uur. Een eerdere vergunningverlening werd vernietigd door de Raad van State, waarna de Provincie doorgaande bouw van de centrale gedoogde, tot nu een nieuwe vergunning wordt verleend. Met deze manifestatie willen we hiertegen protesteren, want een kolencentrale aan het Wad blijft een aantasting van natuur, klimaat en gezondheid.

Programma:

12.00 : CO2-bom maakt ronde door binnenstad Groningen
13.00 : Manifestatie op Waagplein
met Wubbo Ockels en Marjoleine de Vos, muziek, toespraken, video-opnames, interviews, politiek debat, acties en stands
14.45 : Debat in Wolters Noordhofzaal Openbare Bibliotheek:
sprekers:
Jan Rotmans, hoogleraar sociale wetenschappen EUR
Rolf Schipper, Greenpeace
Harry Droog, voormalig directeur techniek Essent en voormalig voorzitter Energie Transitieplatform Duurzame Electriciteitsopwekking
Wubbo Ockels, hoogleraar TU Delft (o.v.)
16.00 u: Einde