SP in provincie en stad stellen samen vragen op kerstkaart

12 december 2012

SP in provincie en stad stellen samen vragen op kerstkaart

De stadse en provinciale SP hebben vragen gesteld aan de colleges van stad en provincie. Bijzonder is dat de vragen gezamenlijk werden ingediend op een kerstkaart. De SP wenst beide colleges prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar. Daarnaast willen de fracties weten of de colleges nog goede voornemens hebben voor 2013. De SP geeft zelf ook al een suggestie: verbeter de onderlinge communicatie.

Aanleiding voor de vragen is een artikel in het Dagblad van het Noorden van afgelopen maandag. ”Provincie eist rol bij rampenbestrijding” kopte het dagblad. Met dat artikel ziet een volgend hoofdstuk in slechte communicatie tussen een vertegenwoordiger van de gemeente Groningen en de provincie Groningen het licht. Opnieuw wordt er gecommuniceerd via de krant. Dit keer gaat het over het hoge water dat Groningen begin dit jaar trof.
Maar niet alleen het feit dat het artikel in de krant staat doet vermoeden dat er onderling slecht wordt gecommuniceerd, ook de inhoud van het artikel doet dat vermoeden. Uit het artikel blijkt dat de provincie niet uit eerste hand hoorde hoe alarmerend de situatie begin vorig jaar was toen Groningen werd getroffen door hoog water. De provincie concludeert dat zij slechts een bijrol had.

De SP vindt dat dit niet zo door kan gaan. Communicatie tussen provincie en gemeente behoort goed, soepel en direct te zijn. Zeker als het gaat om communicatie met de voorzitter van de veiligheidsregio, de burgemeester van de stad Groningen.
Gelukkig is het bijna kerst, de juiste tijd om vrede te sluiten, stelt de SP. Het is ook tijd waarin men nadenkt over goede voornemens voor het volgende jaar. De gezamenlijke SP-fracties wensen beide colleges een hele fijne kerst en een prettige jaarwisseling, maar hopen vooral dat de colleges de tijd nemen om na te denken over goede voornemens voor 2013. Als blijk van goede wil vraagt de SP van provincie en stad de vragen gezamenlijk te beantwoorden.

Bekijk hier de beide kerstkaarten: voor de stad
en de provincie