SP tegen tien nieuwe megastallen

20 maart 2013

SP tegen tien nieuwe megastallen

Vandaag is in Provinciale Staten over megastallen gesproken. Er is gesproken over het laten door gaan van tien plannen voor enorme stallen. De SP was en is tegen die tien stallen. Wij hebben daarom een motie ingediend om deze tien stallen tegen te houden.

De PvdA heeft een motie ingediend om één specifieke stal, de stal van Buys in Vlagtwedde, niet door te laten gaan. De SP is tegen die stal. Wij zijn echter ook tegen deze manier van politiek bedrijven. Dit is ronduit populisme. De PvdA heeft ingestemd met het laten doorgaan van alle lopende aanvragen. Daar valt deze onder. Wanneer je deze stal zo belangrijk vindt, had je alle lopende aanvragen kunnen tegenhouden. Dat heeft de PvdA niet gedaan.

Wij verwachten dat iedereen in Groningen begrijpt hoe wij tot deze lijn zijn gekomen. Wanneer echter het beeld geschetst zou worden dat de SP de stal in Vlagtwedde mogelijk heeft gemaakt, wil ik graag nog een keer uitleggen hoe het wel zit. Wij willen een betrouwbare partij zijn met een consequente lijn. Wij willen niet een populistisch clubje opportunisten zijn.

Jan Hein Mastenbroek
SP