Emile Roemer op de bres voor Gronings werk

24 februari 2014

Emile Roemer op de bres voor Gronings werk

SP-leider Roemer bezoekt aanstaande woensdag de provincie Groningen. Hij ondersteunt de campagne van zijn partijgenoten en gaat in gesprek met werknemers, jongeren en andere Groningers.

‘Groningen krijgt klap op klap van dit kabinet. De veiligheid van mensen is in het geding, de werkgelegenheid verdwijnt en voorzieningen worden afgebroken. Daarom is het nu tijd voor de SP, voor 100% sociaal. Daarom kom ik graag weer naar Groningen’, zegt Emile Roemer.

Roemer bezoekt aanstaande woensdag Hoogezand- Sappemeer en de stad Groningen. Hij gaat naar de fabriek van Parker Hannifin, dat met sluiting bedreigd wordt en waar meer dan 100 mensen hun baan dreigen te verliezen. Daarna zal Roemer een aantal jongeren in het zonnetje zetten, die het afgelopen jaar iets bijzonders hebben gedaan in de provincie. Op het stationsplein in Groningen zal hij om 14.00 uur de aftrap verrichten van de Stadse SP-campagne ‘Solidariteit!’. Uiteraard is er zowel in Hoogezand- Sappemeer als in Groningen tijd voor publiek om met de partijleider in gesprek te gaan.

De SP doet op 19 maart in Groningen in een recordaantal van tien gemeenten mee aan de raadsverkiezingen. Dat is een verdubbeling ten opzichte van vier jaar geleden.