SP wint dik in Groningen

20 maart 2014

SP wint dik in Groningen

De SP heeft gisteren in de provincie Groningen een historische overwinning behaald tijdens de raadsverkiezingen. In de gemeenten Pekela, Oldambt, Hoogezand-Sappemeer, Menterwolde, Bellingwedde en Stadskanaal zijn we als grootste of als gedeeld grootste partij gekozen.

In de gemeenten Appingedam, Eemsmond, Hoogezand-Sappemeer en Veendam deden we voor het eerst mee aan de verkiezingen. In de stad Groningen zijn we met zes zetels de tweede partij geworden. In alle tien Groningse gemeenten waar me meededen boekten we een forse overwinning.

In totaal is de SP in de provincie Groningen van 14 raadszetels in 2010 naar maar liefst 41 zetels gegaan. De SP is in veel Groningse gemeenteraden nu ijzerstrerk vertegenwoordigd.

Het aantal SP zetels in de raden:

• Appingedam: van 0 naar 3 zetels
  • Bellingwedde: van 2 naar 3 zetels (grootste partij)
  • Eemsmond: van 0 naar 3 zetels
  • Groningen: van 4 naar 6 zetels
  • Hoogezand-Sappemeer: van 0 naar 5 zetels (grootste partij)
  • Menterwolde: van 1 naar 3 zetels
  • Oldambt: van 3 naar 5 zetels (grootste partij)
  • Pekela: van 3 naar 4 zetels (grootste partij)
  • Stadskanaal: van 1 naar 5 zetels (gedeeld grootste partij)
  • Veendam: van 0 naar 4 zetels

Wij feliciteren onze afdelingen met dit klinkende resultaat en wensen onze nieuwe volksvertegenwoordigers veel succes de komende vier jaar!

Wilde u gisteren in uw gemeente ook SP stemmen, maar deden we daar nog niet mee?  Help dan mee om ervoor te zorgen dat dit over vier jaar anders is.

In veel gemeenten zetten werkgroepen en afdelingen van de SP zich het hele jaar door in voor solidariteit in de provincie Groningen. Word nu lid of neem contact op om te horen hoe u mee kunt doen!

Reactie toevoegen