Kandidaten gezocht

30 april 2014

Kandidaten gezocht

De SP in de Provinciale Staten is op zoek naar enthousiaste mensen om ons geluid in de Staten te vertolken voor de verkiezingen van maart 2015. SP-leden hebben tot uiterlijk 1 juni de kans om zich bij de kandidatencommissie te melden.

Heb je daar zin in? Heb je er de tijd voor? Beschik je over de kwaliteiten die ervoor nodig zijn en ben je SP-lid?

Meld je dan uiterlijk 1 juni bij de kandidatencommissie. Kandidaten worden verzocht om hun kandidaatstelling duidelijk te motiveren en een CV mee te sturen.

Wat verwachten we van SP-statenleden?

• Dat je de ideologie onderschrijft, een loyaal lid bent en voldoet aan de afdrachtregeling.
  • Dat je ervaring hebt in het actief zijn als SP-lid. Ervaring met actie- en fractiewerk binnen de SP is een aanbeveling.
  • Dat je een hoog abstractieniveau aankunt en uitgangspunten concreet kunt vertalen.
  • Dat je een aanspreekpunt zijn voor inwoners van de provincie en voor belangengroepen. Hiervoor moet je communicatief sterk zijn, zowel verbaal als schriftelijk.
  • Dat je een echte teamspeler bent.
  • Dat je als statenlid ook actief bent bij acties en contacten onderhoudt met de SP-afdelingen in Groningen.
  • Dat je bereid bent om gedurende ten minste vier jaar een aanzienlijke hoeveelheid tijd te investeren.
  • Dat je de mogelijkheid hebt om op vaste dagen in de week deel te kunnen nemen aan Staten-, commissie- en fractievergaderingen. De staten- en commissievergaderingen zijn altijd op woensdag.
  • Dat je deelneemt aan het verplichte SP-opleidingstraject Provinciale Politiek (zes zaterdagen).

Aanmelden kan alleen schriftelijk tot uiterlijk 1 juni 2014, met een brief waarin waarin je jezelf voorstelt en uitlegt waarom je in de staten wilt en waarom je denkt dat je daar geschikt voor bent, plus een CV.

De kandidatencommissie laat je na de deadline zo snel mogelijk weten of je wordt uitgenodigd voor een gesprek.

Naar aanleiding van de gesprekken stelt de kandidatencommissie een voordracht voor de lijst vast.
Uiteindelijk beslissen de leden van de partij over de definitieve kandidatenlijst.

De kandidaatstellingen kunnen gestuurd worden naar:

Kandidatencommissie SP
Turfsingel 83
9712 KL Groningen

Voor alle vragen over de kandidaatstelling, het gevraagde profiel en de procedure kun je contact
opnemen met:

Hennie Hemmes, voorzitter kandidatencommissie