Discussieavond met Henk van Gerven druk bezocht

11 juni 2014

Discussieavond met Henk van Gerven druk bezocht

SP-kamerlid Henk van Gerven ging afgelopen vrijdag de discussie aan over de toekomst van de ziekenhuiszorg in Groningen. Onder leiding van Sineke ten Horn uitten velen van de bijna honderd aanwezigen hun bezorgdheid over de beschikbaarheid van goede zorg in de provincie.

Ondanks de feestelijke uitnodiging van de SP enkele weken geleden, weigerde zorgverzekeraar Menzis, als aanjager van veel van de plannen, het publieke debat aan te gaan. Van Gerven:

"Het wegblijven van Menzis is arrogant. De verzekeraar hoort hier gewoon te zijn vanavond."

Gespreksleider Sineke ten Horn, voormalig bijzonder hoogleraar zorgmanagement, leidde de discussie met de zaal. Jan Ottens, raadslid namens de Seniorenpartij Delfzijl ging dieper in op het belang van ziekenhuiszorg voor de gemeente Delfzijl.

"Beschikbaarheid van zorg is een politieke keuze, net als hoe we er voor kiezen om het te betalen. Een inkomensafhankelijke zorgpremie is niets minder dan solidariteit." aldus van Gerven.