SP pleit voor Prijs voor Sportvrijwilliger van het Jaar

4 maart 2016

SP pleit voor Prijs voor Sportvrijwilliger van het Jaar

De SP in heeft het initiatief genomen tot een prijs voor de Groningse Sportvrijwilliger van het Jaar. Met het jaarlijks uitreiken van de prijs door de Provincie willen we aandacht vragen voor de teruglopende ledenaantallen van sportverenigingen en het maatschappelijk belang van actieve sportvrijwilligers.

Naast de prijs voor een sportvrijwilliger van het jaar kan de Provincie volgens de partij nog meer doen om sportvrijwilligers te bedanken voor hun inzet. De partij stelt ook voor om jaarlijks een speciale dag te organiseren voor alle Groningse sportvrijwilligers.

SP-statenlid Jan Wolters:

“Je kunt dan denken aan een feestelijke dag in bijvoorbeeld Martiniplaza of de Euroborg voor alle mensen die actief zijn als vrijwilliger bij een sportvereniging, met demonstraties van Groningse topsporters en topteams. Hiermee kunnen we als samenleving laten zien hoe belangrijk wij het werk van sportvrijwilligers vinden en nieuwe mensen enthousiast maken om actief te worden.”

“Sport is zo veel meer dan alleen topsport. Er bestaat al verkiezing voor Groningse sporter van het jaar, maar de inzet van honderden vrijwilligers in de provincie bij sportverenigingen blijft daarbij onderbelicht. Zij spelen een belangrijke rol in sport toegankelijk maken voor iedereen in Groningen en verdienen daar volgens de SP meer erkenning voor.”

aldus Wolters.