SP zoekt Held van de Leefbaarheid in Loppersum

26 april 2016

SP zoekt Held van de Leefbaarheid in Loppersum

Zaterdag 30 april ging de SP in Loppersum op zoek naar de 'Held van de Leefbaarheid' van het dorp. Tientallen vrijwilligers, Provinciale Statenleden en kamerleden vroegen deur aan deur wie zich volgens de inwoners het hardst inzet voor de leefbaarheid in het dorp. Met de actie wil de SP aandacht vragen voor de mensen die samen hun dorp of wijk leefbaarheid houden.

SP-fractievoorzitter Sandra Beckerman:

“Overal in Groningen zijn helden. Helden die, vaak samen, zorgen dat hun wijk of dorp leefbaar blijft. Bijvoorbeeld door zelf een speeltuin op te zetten, een buurthuis te runnen of activiteiten voor jong of oud te organiseren. De SP is op zoek naar die helden van de leefbaarheid, om ze in het zonnetje te zetten en om van ze te leren hoe we samen kunnen strijden voor een nog meer leefbare wijk, dorp en provincie.”

Uit de nominaties wordt een winnaar of een groep winnaars gekozen, die tijdens een feestelijke uitreiking de prijs in ontvangst mag nemen voor 'Held van de Leefbaarheid van Loppersum'. Nominaties kunnen nog online worden doorgegeven via dit webformulier.