Fractiemedewerker SP Provincie Groningen Gezocht

17 mei 2017

Fractiemedewerker SP Provincie Groningen Gezocht

Foto: Aldo Schelvis

De SP is met acht zetels vertegenwoordigd in Provinciale Staten van Groningen. De partij is daarmee de grootste partij in de Staten en neemt deel in het College van Gedeputeerde Staten. De fractie wordt ondersteund door een fractiemedewerker.  Vanwege het vertrek van onze huidige medewerker ontstaat per 1 september 2017 een vacature voor 30 uur per week.

De fractiemedewerker ondersteunt inhoudelijk en secretarieel de fractie. Het takenpakket is divers; van bijwonen en notuleren van fractievergaderingen en bijeenkomsten, het schrijven van persberichten, het onderhouden van contacten met partijgenoten, media en belangengroepen, tot inhoudelijk meedenken en meewerken op de verschillende provinciale beleidsterreinen.

De vaste vergaderdag in Groningen is op woensdag voor zowel Statenvergaderingen als Statencommissies; van de fractiemedewerker wordt in principe verwacht dat hij of zij dan aanwezig is.  Deze zittingen vinden ook plaats in de avonduren. Op maandagavond vinden de fractievergaderingen plaats, waarbij de fractiemedewerker ook geacht wordt aanwezig te zijn. Overige werktijden worden in overleg met de fractie bepaald.

De fractiemedewerker komt in dienst bij de Stichting ondersteuning SP Statenfractie Groningen.

De fractiemedewerker is verantwoordelijk voor:

• Meewerken aan de politieke activiteiten van de fractie;
  • Inhoudelijke ondersteuning van de fractie;
  • Opzetten en uitvoeren van acties en activiteiten in de provincie;
  • (Op)maken van folders, flyers en andere uitingen;
  • Secretariële en administratieve werkzaamheden, zoals het notuleren van fractiebijeenkomsten;
  • Het schrijven en versturen van persberichten, en onderhouden van contacten met journalisten.
  • Bijwerken van de website en het bijhouden van sociale media.
  • Contacten onderhouden en leggen met SP- afdelingen, volksvertegenwoordigers, leden en sympathisanten.

Jouw achtergrond:

• Lidmaatschap van de SP en het onderschrijven van het SP-gedachtegoed;
  • Bekend zijn met de werkwijze van de SP zowel parlementair als buiten parlementair;
  • Praktisch gericht werk- en denkniveau;
  • Een flexibele werkhouding;
  • Een teamspeler die ook bereid is zelfstandig werkzaamheden uit te voeren;
  • Het snel eigen kunnen maken van de complexe provinciale beleidsterreinen;
  • Een goede schriftelijke beheersing van de Nederlandse taal;

Wij bieden:

• Een afwisselende en uitdagende baan;
  • De uitdaging om je steentje bij te dragen aan een sterke(re) SP in de Provincie Groningen;
  • Een centraal gelegen werkplek in het hartje van de stad Groningen in de schaduw van d'Olle Grieze;
  • De salariëring is overeenkomstig het loongebouw van de SP en de inschaling ligt afhankelijk van ervaring en leeftijd tussen de € 2.313,-en € 3.034,- bruto per maand bij een fulltime aanstelling;
  • Een aanstelling geschiedt vooralsnog voor een proefperiode. Bij goed functioneren, behoort een meerjaren contract tot de mogelijkheden.

Voor aanvullende informatie kun je contact opnemen met Jan Hein Mastenbroek, Fractievoorzitter, via 06-14231121.

Schriftelijke sollicitaties richten aan:

Stichting Ondersteuning SP Statenfractie Groningen
t.a.v. Jan Hein Mastenbroek

per e-mail: j.h.mastenbroek@ps-provinciegroningen.nl
of per post: Hooiweg 24, 9825 TH, Lucaswolde

De reactietermijn van deze vacature sluit op 16 juni 2017 om middernacht. De sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden op woensdag 21 juni 2017.