Eikenaar in Musselkanaal: ‘De markt werkt niet voor Groningen’

7 maart 2019

Eikenaar in Musselkanaal: ‘De markt werkt niet voor Groningen’

Foto: SP

SP-lijsttrekker Eelco Eikenaar heeft bij een verkiezingsrally van zijn partij een stevig pleidooi gehouden voor de publieke zaak. In een zaal met sympathisanten sprak hij over het belang van streekziekenhuizen, leefbare dorpen en een eigen energiebedrijf. De overeenkomst: dat wat van ons allemaal is moeten we weer zelf gaan doen. Op de tweede rally van de SP sprak ook kandidaat Eerste Kamerlid Paul Ulenbelt. Lokale activisten van ‘Red het Refaja’ en strijders tegen schimmel in huurhuizen vertelden over hun acties met de SP.

Foto: SP

Eikenaar over Refaja: ‘Onze ziekenhuizen zijn van en voor ons. Het is publiek bezit. Maar de werkelijkheid is nu anders. Het uitkleden van het Refaja is een klap in het gezicht van deze regio. Er worden nu van links tot rechts krokodillentranen gehuild maar wanneer het erop aankomt en er moet worden ingegrepen blijft het stil. Dat regionale ziekenhuizen worden ontmanteld is het logische gevolg van een welbewust gekozen systeem met een naam: marktwerking. Maar de markt werkt niet voor zorg. De markt werkt niet voor Groningen.’

Foto: SP

Paul Ulenbelt sprak over het belang van deze verkiezingen: ‘Deze verkiezingen gaan over Groningen, maar ook over Rutte. Hij en zijn vriendjes van Shell maken deze prachtige provincie kapot. Daar gaan jullie tegen strijden dicht bij huis en dat ga ik voor jullie doen in Den Haag. Op 20 maart telt ieders stem dubbel. Voor een sterke SP in Groningen en een krachtige tegenstander van dit kabinet in de Eerste Kamer.’

Foto: SP

De volgende rally van de SP is volgende week donderdag in Hoogezand. Ook daar spreekt Eikenaar een rede uit. Er zijn optredens van muzikanten en activisten. Toegang is gratis en iedereen is welkom.