Nieuws uit de fractie

6 oktober 2021

Nieuws uit de fractie

Foto: sp / sp logo

Vorige week was het zover..na een mooie afscheidsspeech en de oproep tot een referendum als mogelijkheid in onze provincie moesten we toch echt na 10 jaar afscheid nemen van een strijdbaar Statenlid/fractievoorzitter met ontzettend veel kennis en kunde, Jan Hein Mastenbroek.

Foto: SP Groningen

uit het archief: Sandra Beckerman en Jan Hein Mastenbroek in actie

Maar het was niet alleen afscheid nemen, we mochten een nieuw lid van de fractie verwelkomen. Activiste en creatieve duizendpoot Agnes Bakker komt de fractie versterken. Agnes gaat graag op pad om te horen wat er in onze provincie speelt en zal niet schromen om dat naar de Staten te brengen. Agnes heeft zelf wel eens gezegd dat ze woordvoerder "straat"gaat worden.

Welke portefeuilles ze ook gaat krijgen en wie woordvoerder waarvan gaat worden gaat de fractie tijdens een heidag in de herfstvakantie bespreken. Een wisseling van de wacht brengt een nieuwe energie en daar hoort een nieuwe rolverdeling in de fractie bij.

Verder gaat de fractie deze dag vooral gebruiken om plannen voor de toekomst te smeden,de mouwen op te stropen en acties te plannen. Ook samen met de afdelingen in onze provincie gaan we er weer strijdbaar tegenaan!

Voor solidariteit,menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid, voor ons Groningen!

Foto: SP

Statenlid en huidig fractievoorzitter Henk Hensen in actie