Voorstel Vrijdag

17 februari 2023

Voorstel Vrijdag

Foto: SP

Elke week stellen wij iemand van onze kieslijst voor, zodat we een gezicht en een idee krijgen bij de persoon achter de naam.
Deze week: Henk Hensen.

'Hallo , ik ben Henk Hensen.

Na 2 periodes als Statenlid wil ik graag door, want het maakt een groot verschil of de SP in de Provinciale Staten zitten of niet.

In mijn eerste periode maakte de SP deel uit van de coalitie en hebben we veel kunnen bereiken voor Groningen. Op de gebied van leefbaarheid hebben wij de basis gelegd. De nieuwe coalitie heeft veel minder besteed aan leefbaarheid. Dat is erg jammer, maar duidelijk een signaal dat de SP nodig is in een coalitie.

Ons verhaal over landbouw en stikstof; onze kritische houding bij de ring Zuid; ons gevecht voor een menselijke maat in het gasdossier en ga zo maar door, maakt de SP een echte Groningse partij.

Wat de SP zo bijzonder maakt is dat wij de problemen analyseren, met fundamentele kritiek komen en daarbij een oplossing vinden die goed is voor de mensen en voor Groningen.

Strijden voor een betere wereld, begint bij jezelf. Samen kunnen we Groningen mooier maken. En daarom:

Blijf niet mokkend aan de kant staan

stel een daad en toon je moed

laat je woede hand in hand gaan

met het goede dat je doet.'