De straten op.

21 maart 2023

De straten op.

Foto: Kim van der Wijk

12 uur lang rondreizen door de provincie om mensen op te roepen om te stemmen én om rode kaarten voor Rutte uit te delen. Veel partijen zitten liever op het pluche en denken wel te weten wat men wil en waar men baat bij heeft. Maar zo werkt het niet! Door de straten op te gaan kom je in gesprek en hoor je waar onze inwoners echt behoefte aan hebben!
Door een klein gesprekje op een bijeenkomst of aan de deur kunnen acties worden opgezet om op te eisen waar we recht op hebben en ideeën worden gedeeld over hoe het anders kan, over hoe het anders moet! Ook buiten verkiezingstijd.

Foto: Kim van der Wijk

Zaterdag 11 Maart zijn alle afdelingen nog eens extra de provincie ingegaan om ons zichtbaar én hoorbaar te maken.
Huis aan huis in Groningen, Delfzijl, Sappemeer, Bedum, Leek en Veendam, om daarna allemaal samen te komen in Pekela.

Na de laatste huis aan huis sessie in Pekela heeft de SP zich tegoed gedaan aan de gastvrijheid van ‘’De Binding’’.
Kamerlid Sandra Beckerman en Lijsttrekker van de Provinciale staten Agnes Bakker gingen in op vragen van het publiek en er werd stilgestaan bij de successen van de afgelopen campagneperiode:
De Derk Boeremastraat in Appingedam en de Ommelanderstraat in Ten Boer die mede dankzij de acties, begeleiding en vragen in de provinciale staten en de Tweede Kamer sloop en nieuwbouw krijgen.
De motie over onderzoek naar een provinciaal energiebedrijf én de motie over het referendum dat is aangenomen in de Tweede Kamer.

Foto: Kim van der Wijk

De woede over de reactie van Rutte op de parlementaire enquête aardgas en de onafgemaakte plannen waarmee de delegatie naar Den Haag ging en ontzettend afging kwamen ook aan bod.

Er werd verteld over hoe het anders moet, dat er naar de inwoners van Groningen geluisterd moet worden, hoe we dat doen en hoe we daarom weten wat mensen écht nodig hebben en willen.

Foto: Kim van der Wijk

Dit geheel werd ommlijst door de muziek van Harry Loco, die een lied speciaal aangepast heeft voor de SP en door prachtig dichtwerk van Anneke Groot.

Wij als SP gaan de straat op, ook buiten verkiezingstijd. Maar tijdens verkiezingstijd doen we daar gewoon een schepje bovenop! Zichtbaar zijn, benaderbaar zijn en vooral heel goed luisteren. Samen met een strijdvaardige achterban kunnen we verandering brengen! Omdat het anders kan, omdat het anders moet!