Meer dan 12 jaar wachten op een beloofd wandelpad. Tijd voor actie!

23 oktober 2023

Meer dan 12 jaar wachten op een beloofd wandelpad. Tijd voor actie!

Foto: SP

Lucas en Marijke, twee inwoners van Noordhorn kwamen vorige keer tijdens Praten met de Staten naar het Provinciehuis. Onder hun arm hadden ze een motie mee, ingediend door onze partijgenoot Kees Swagerman, die in 2011 breed was aangenomen in de Provinciale Staten.

Een onderdeel van de motie was dat de bewoners als compensatie voor de nieuwe rondweg Zuidhorn/Noordhorn een wandelpad zouden krijgen. Helaas 12 jaar laten is het pad er nogsteeds niet. Er zit wel wat schot in de zaak, want de locatie van het pad is bepaald, nu alleen nog aanleggen.

Foto: SP

Maar tot de grote schrik van de inwoners wil NOVAR op het grasland naast het nog aan te leggen pad een zonnepark realiseren. De gemeente Westerkwartier heeft dit gebied ook aangewezen als optie in haar beleid.

Dit was natuurlijk niet wat de inwoners voor ogen hebben, wandelen langs zwart glas ipv een recreatief groen rondje.

Woensdag stelde Agnes er vragen over aan het college. Zij komen binnen een paar weken met de antwoorden.

Foto: SP

En afgelopen week heeft ze ter plekke de situatie bekeken, door weer en wind, met Lucas, Marijke en Robert. Aan de keukentafel kreeg Agnes zeer lieve complimenten van de inwoners, ze vonden dat ze hun verhaal zo mooi had gebracht in de Staten.

Het artikel en de radioreportage van RTV Noord vind u hier!

Reactie toevoegen