SP Oldambt vraagt interpellatiedebat aan over aangevraagde sloopvergunning Sint Vitusstraat

13 december 2023

Foto: SP

De bewoners van de Sint Vitusstraat in Winschoten hebben de wens dat hun woning wordt gerenoveerd in plaats van dat de voorgenomen sloop van hun karakteristieke straat doorgaat.

Daarom hebben ze zich verenigd en zijn ze een petitie gestart.
De SP steunt deze bewonersinitiatieven. Op 13 December zal deze tijdens de raadsvergadering van de gemeente Oldambt een interpellatiedebat* worden aangevraagd door Harma Nobbe van de SP raadsfractie.

De SP Oldambt is van mening dat het belangrijk is om de stem van de bewoners serieus te nemen. Het is essentieel om de mogelijkheid van renovatie te onderzoeken en de kosten van sloop/nieuwbouw af te wegen tegen de kosten van renovatie

Als een meerderheid van de raad instemt zal het debat worden toegevoegd worden aan de agenda en worden behandeld tijdens de raadsvergadering van 13-12-2023

Bewoners zullen tijdens de raadsvergadering hun petitie aanbieden aan de gemeenteraad als verzet tegen de voorgenomen sloop.

Voor meer informatie: https://www.oldambtnu.nl/2023/12/11/sp-oldambt-vraagt-interpellatiedebat-aan-over-aangevraagde-sloopvergunning-sint-vitusstraat/
De SP statenfractie heeft ook al eerder vragen gesteld in de Provinciale Staten.
Vind de vragen die in de Provinciale staten gesteld zijn in de bijlage.

Teken de petitie van de bewoners van de Sint Vitusstraat hier!

* Wat is een interpellatiedebat?
Met een interpellatie kan een raadslid inlichtingen van het college of de burgemeester vragen over een onderwerp dat niet op de agenda staat. Eventueel kan via een motie een uitspraak van de raad worden verkregen. (Een interpellatie gaat dus verder dan het stellen van mondelinge vragen.)

Reactie toevoegen