SP kritisch op NPG bestuur.

23 december 2023

SP kritisch op NPG bestuur.

Tijdens de statenvergadering van 20 december 2023 ging het onder andere over geen zonneparken meer op landbouwgrond, Het NPG, Eelde, de maakindustrie en Ter Apel.

Tijdens de vergaderstukken over het NPG Had Fenna Feenstra de woordvoering namens de SP, Partij voor de Dieren en Volt, ze zijn het erover eens dat de bestuursleden van het NPG banden hebben met grote organisaties en dat projecten van grote bedrijven en organisaties heel snel gevonden zijn. Voordat we het weten bekostigen we van NPG geld, of Nij Begun geld, allerlei innovaties van grote bedrijven die dat prima zelf kunnen betalen, terwijl cruciale lokale voorzieningen verwaarloosd worden.

Tijdens het debat over het behoud van de maakindustrie ging Fenna Feenstra onder andere in debat met de VVD, die ons op wel een heel goed idee bracht.

Agnes Bakker bleef pleiten voor geen geld aan Eelde. De SP zal alle moties steunen die alsnog ons in de gelegenheid stellen om het verspillen van gemeenschapsgeld aan Eelde een halt toe te roepen en ook alle moties die overlast voor omwonenden inperken zullen door ons gesteund worden. De SP vindt het onbestaanbaar dat er steeds weer geld in deze bodemloze put wordt gestoken.

Vind hier de volledige Statenvergadering van 20-12